Jump to content

Mogelijk een nieuwe actieve zonnevlekkengroep op komst


Guest Rens v.d. Pols

Recommended Posts

Guest Rens v.d. Pols

Het is nog wat vroeg om het te zeggen maar ik breng alvast de mensen op de hoogte, op de zonnefoto's van Imsal is nu bij het linkerhoekje een grote zonnevlekkengroep verschenen qua afmeting op de foto, qua grootte te vergelijken met 0930, de farsideafbeeldingen gaven nauwelijks wat aan, dus de kans bestaat dat dit een snel groeiende groep is, het is nog even 1 a 2 dagen afwachten wat dit precies gaat worden...

Link to comment
Share on other sites

Guest Nemesis

Waar kan je die foto's zien? Ik had gisteren een fakkelveld gezien aan de oostkant maar geen vlekken. Vandaag zelf geen waarneming kunnen doen, maar als ik naar de waarnemingen kijk op het SIDC zie ik nergens iemand die een groep heeft gezien vandaag.

mm, ik denk dat jullie die actieve regio's bedoelen en niet echt zonnevlekken.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Het zag er ook nog niet zo indrukwekkend uit, maar wel groot. En hoe maken jullie op dat het 2 zonnevlekkengroepen zijn? Het kan, 0930 had ook een vriendje bij zich(0929) Inderdaad het is nog even afwachten...

Jeffrey, bekijk eens bijvoorbeeld op de zonnefoto's van de SOHO bijvoorbeeld, die tonen om het hoekje van de oostelijke kant een redelijk grote zonnevlekkengroep...

Link to comment
Share on other sites

Guest Nemesis

Dacht het al. Jullie kijken naar de EIT beelden waar er wat loops te zien zijn aan de oostelijke kant. Het is in ieder geval maar 1 actief gebied en het ziet er niet groot uit.

Aan onze kant zijn momenteel geen zonnevlekken te zien:

http://sohowww.nascom.nasa.gov/data/realtime/mdi_igr/1024/latest.html

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Morgen zullen ze pas op 115 en 110 WL zitten, nog twee dagen, dan is er meer duidelijk, de zonneactiviteit zou dus binnenkort uit de A0 moeten gaan komen...

Update antwoord op de verandering van Australis: 0930 zit nu ongeveer op W120, de indruk is er inderdaad dat de groep nog steeds goed gaat...

Link to comment
Share on other sites

Guest Nemesis

Ik had deze bekeken:

http://sohowww.nascom.nasa.gov/data/realtime-images.html

Enkel op de EIT 284 is te zien dat er 2 actieve regios zijn. Natuurlijk was die die ik overgeslagen had.  :embarassed:

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Eentje kwam van een gebiedje op N13E16.(A5.7) Dat zijn de echte minimum A-flares! ;) En de A2.2 van het gebied dat op de linkerhoek zit, de zonnefoto's spreken elkaar een beetje tegen over de groote van de zonnevlekkengroep. Maar zo te zien is het een normale zonnevlekkengroep...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.