Jump to content

Poollicht + foto in Renkum Holland (15-12-2006)


Guest cgerrist

Recommended Posts

Heerlijke foto Chris! Zeer duidelijk paars poollicht! Goed te onderscheiden tussen de opklaringen en de lichtvervuiling rechts, zeer mooi!

Je mag deze gerust toevoegen aan onze galerij, er is een poollichtgalerij hiervoor aangemaakt (geen aparte registratie nodig.

Wat waren de instellingen van de camera en welke camera werd er gebruikt?

Link to comment
Share on other sites

Guest cgerrist

Deze foto is gemaakt met een Canon 20d + Canon 24-105 L lens.

Op statief. F6.7 op 100 iso 15 seconde belichting (op statief)

Ik zal de foto uploaden.

Chris

Link to comment
Share on other sites

Guest cgerrist

Dit is inderdaad de voorganger van de 30D. Ik ben er nog steeds heel blij mee. Het is gewoon een goede camera.

Ook de lens is belangrijk. In dit geval had ik mijn walk around lensje er op zitten. 24-105L F4. Deze combinatie is

gewoon heel prettig voor poollicht fotografie.

Belichtingstijd toegevoegd.

Chris

Link to comment
Share on other sites

Guest Franciss

Ja en nu baal ik :P

Ik was tot 4 uur op in wageningen. En toen toch maar slapen en 9:30 weer op. Ik had gewoon vroeg wakker moeten worden. Jammer!

Link to comment
Share on other sites

Guest Franciss

Ik vind hem prachtig, veel mensen zullen jaloers zijn, hopelijk krijgen we met z'n alleen nu een herkansing...

Zoals ik? :P Ik zat heel de tijd te wachten. We zaten op de rand van bewolking hier in wageningen. En ja... om 4 uur zag ik dat ik de volgende ochten rijles had dus ben ik maar gaan slapen. En dan zie je dit.

Link to comment
Share on other sites

Guest cgerrist

Zoals ik? :P Ik zat heel de tijd te wachten. We zaten op de rand van bewolking hier in wageningen. En ja... om 4 uur zag ik dat ik de volgende ochten rijles had dus ben ik maar gaan slapen. En dan zie je dit.

Tja, dat is een beetje balen. Ik ben al jaren op jacht naar zulke foto's maar zo mooi als deze heb ik nog nooit gemaakt.

Chris

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Iedereen is jaloers Francis! ;)

Het is te hopen dat de herkansing goed wordt benut, de kans dat dat gebeurt is wel vrij hoog, de blauwe luchten beginnen hier steeds beter door te komen alvast! :D

Hopen en afwachten dus maar...

Link to comment
Share on other sites

Heel fijne foto hoor :). Heerlijk weinig ruis dankzij 100 iso, maar dan is er wel wat beweging (alhoewel je maar 15 seconden belicht hebt). Vannacht nog eens als het kan  ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Ja ik wist het iedereen is er jaloers op!

Terecht!

Vanavond Karel grote kans, het is nog even afwachten wat de CME allemaal gaat doen en hoe sterk het allemaal gaat worden, het weer werkt in ieder geval mee, grote opklaringen hier nu. Dus als we mazzel krijgen waarvan de kans zeker aanwezig is mogen we zulk poollicht ook zien, hopen en afwachten en geduld hebben...

Link to comment
Share on other sites

Guest cgerrist

Ja lekker drink one for me.

Mag ik je aanraden om je foto op te sturen naar Spaceweather ?

Het is vrij opmerkelijk dat er in Nederland poollicht is waargenomen, dus ik denk dat ie wel doorgelaten wordt.

Kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar het lijkt me wel!

Naar waar moet ik die foto dan sturen.

Chris

Link to comment
Share on other sites

Guest cgerrist

Klik op de naam Spaceweather die ik je net gaf ;)

En dan zie je rechts van de site staan Submit your images....

De rest volgt vanzelf... zo niet, vraag gerust!

Ik heb hem al verstuurd.

Nu maar afwachten...  :)

Chris

Link to comment
Share on other sites

Ja mijn mening of interpretatie is dat er veel mooie foto's doorgelaten worden, en ook opmerkelijke.

Aangezien het zo is dat het poollicht ons ver wist te bereiken is het bijzonder dat r vanuit Nederland een foto komt.

Ik zelf , als ik dr zou werken, zou dus hebben gedacht:'Ohh, een uit Nederland! Die gaat er echt wel in :)'

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Jippie ik heb hem geadviseert om het te doen, jammer dat ik naar de kerstmarkt moest, die was ook wel leuk maar dit is uniek, is er ook bijgezegd dat er kans was weer?

Het schokfront is ondertussen in aantocht, zonnewindsnelheid is van 550 naar 800 km/s gesprongen nu!

En een zeer dikke proficiat van me voor je Chris!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.