Jump to content

Poollichtkans 14-15 december


Recommended Posts

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply
Guest Rens v.d. Pols

Doe nou is niet zo pessimistisch, dit is het begin van het schokfront van de X3.41. Hetgene wat jij bedoelt kwam eergisteren al aan met een snelheid van 850 km/s. Nu gaat het heel spannend worden! De data stijgt gigantisch snel! :D

Link to comment
Share on other sites

Even een update geven...

Even de beginafbeelding erbij nemen met de voorspelde zonnewindsnelheid bij impact.

Als we de voorspelling bekijken zien we hetgeen we nu ook zien met een zonnewindsnelheid van 900 km/sec met erna nog een bult die naar de 1000km/sec. springt, de voorspelde Bt waarde ligt op +40 maar die zou al bij de impact bereikt moeten zijn. Of we de bult nog gaan zien naar de 1000 km/sec, ik weet het niet maar ik hoop van wel.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Ik hoop het ook, de knal is nu bezig, dus de kans is zeker aanwezig dat de snelheid straks ver over de 1000 km/s vliegt ;)

Ook een update van mij:

Laatste waargenomen KP van spacew: 6.00, +4.33 ten opzichte van het vorige uur...

Link to comment
Share on other sites

Guest Revontulet

Boven het zuiden van west-vlaanderen is het volledig uitgeklaard. Laat het nu maar snel donker worden en het poollicht komen. Jammer dit moet beginnen werken om 21u. Mss dat het tegen dan al raak zal zijn!

Spannend!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

De hemel begint hier nu al vreemd rood te kleuren en ik vraag me af of het zo snel aan het gaan is, de opklaringen komen eraan, dus dit gaat zeer spannend worden! Voorspelde KP al 6.33 en de waargenomen KP 6.00!

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Ja dat had ik ook al door, maar die kwam mooi tussen de wolken door maar in een poollichtvorm en het kan best snel gaan, dus wie weet wanneer het raak wordt! Middle latitudes zijn nu strong! 59% kans op poollicht nu voor ons! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Australis

Tussenstand, tot nu toe is er "maar " 50 Gigawatt in de ovalen gepompt dat is nog te weinig.

Ottawa K index 7

Als de Ap morgen boven de 75 komt te liggen, hebben we morgen ook nog een kans op noordenlicht.

 

Link to comment
Share on other sites

Boven het zuiden van west-vlaanderen is het volledig uitgeklaard. Laat het nu maar snel donker worden en het poollicht komen. Jammer dit moet beginnen werken om 21u. Mss dat het tegen dan al raak zal zijn!

Spannend!

Ik woon in de westhoek maar nog geen opklaring gezien. Hopelijk stabiliseert de boel zich een beetje, komt er een gat in de bewolking boven Vlaanderen en kunnen we deze unieke kans toch meepikken.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

EPAM is gigahoog en stijgt inderdaad ook, de middle latitudes alert is yellow-red nu al! Nog even en de low latitudes krijgen een yellowalert! Dit belooft echt veel! Spannend en nog maar even die laatste uren afwachten ;)

Karel: Er worden opklaringen voorspelt achter deze grijze wolken, het is een klein frontje nu dat overtrekt en daarna gaat het opklaren volgens meteokust.be...

Link to comment
Share on other sites

Guest Australis

:Prediction_dates:  2006 Dec 14  2006 Dec 15  2006 Dec 16

:Geomagnetic_A_indices:

A_Fredericksburg        65            50            12

A_Planetary            130          100            20 

NOAA is positief heren..(dames)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Ja het is al de goeie kant op aan het gaan, de EPAM steeg daarnet gigantisch snel! En is nu gigantisch hoog, waargenomen KP al 7.00 dus dat gaat de goede kant op! :D

Inderdaad Australis, het ziet er ook erg positief uit :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Ruben Weytjens

Mensen ik heb er eentje voor de nieuwe uitgave van de van Dale: poollichtstress.  :buck2:  :idiot2:  ;)

Zo spannend is het al lang niet meer geweest. :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.