Jump to content
  • 0

Klein archief


KeesZ

Question

In het klein archief is de snelheid van de zonnewind, IMF en zonnevlammen op te vragen. Dit archief gaat helaas maar tot 14 dagen terug. Is er een mogelijkheid, op deze website of daarbuiten, om data van langer geleden op te vragen? Ik heb al op de website van NOAA gekeken maar daar kan ik niets vinden. Ook google maakt mij niet veel wijzer.
Alvast bedankt voor de moeite :-)

Link to comment
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

Het is bij NOAA een beetje zoeken en ze hebben niet meer alles op de eigen pagina's staan.
Onder observations / ACE vind je op het tabblad "Data" een verwijzing naar historische data bij solarsoft, hier staan txt bestandjes per dag vanaf 2001.

De NASA heeft ook een archief waar je helemaal los kan gaan. Hier vind je alle soorten en maten diagrammen maar minder ruwe data.

 

Link to comment
Share on other sites

Het SWPC stelt maar beperkte dataset ter beschikking die in ons klein archief verwerkt zit, ze vinden dat misschien wat minder relevant. We bewaren zelf wel héél wat van onze grafiekjes bij bvb CME impacts en bij andere alerts dus kunnen wel van de laatste paar jaar wel wat voorschotelen als je specifieke datum zoekt maar dit zijn uiteraard geen datasets. In ons groot archief hebben we idd ook geen ACE grafieken omdat we ze ook niet vonden.

Van de zonnewindsnelheidsmeter van SOHO is wel wat archief terug te vinden maar daar hebk de link niet meteen van bij.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.