Jump to content
  • 0

Activiteitenrapport


PeterDM

Question

Ik heb al een paar keer zo'n activiteitenrapport bekeken maar heb het er moeilijk mee.

Kan iemand me eens puntje IV & V beter uitleggen wat er hier moet worden onder verstaan?

 

Ik heb van het filmpje al veel opgestoken maar als "dummy" en met zelfstudie blijft het toch wel moeilijke materie.

Dus alle hulp apprecieer ik enorm. ;)

Link to comment
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

De penticton gebruik ik eigenlijk niet, bied voor mij weinig meerwaarde. De A index is dan wel weer interessant, info over die index vind je tussen de help artikelen.

We hebben nu een leuk gebiedje aan de rand, hopelijk wordt deze actiever en beleef je een actieve periode want her is net dan dat je de items in de video beter zal begrijpen en je het live meemaakt en alles beter aan elkaar kunt knopen. Het is door de praktijk dat je het meeste leert ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja en nee, de definitieve Ap is pas later gekend. Dus net als de voorspelde K index is het ook maar een voorspelling in het activiteitenrapport en dus minder interessant als het er echt om spant. Pas na deftige CME en we die goed in kunnen schatten kunnen we indicatie hebben wat de geomagnetische activiteit wordt en dak ben je nog niet zeker. Zekerheid of het iets wordt is er pas nadat een front aankomt en de parameters meezitten en de magnetometers goed uitslaan.

Met het actief gebiedje bedoelen we inderdaad de groep die aan de rand verscheen en al diverse C klasse uitbarstingen veroorzaakte en een M-flare. Eens het wat verder op de schijf zit kunnen we de magnetische structuur beter zien en de kansen op uitbarstingen beter inschatten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.