Jump to content

zonnevlekkengroep 10923


Vancanneyt Sander

Recommended Posts

Guest Rens v.d. Pols

Zo wat een machtige op de linkerzijkant van de zon zeg! Geweldig! :D

Deze zonnevlekkengroep zorgt er zelfs voor dat er kans is op een protonenstorm!

Nu hopen dat er snel weer nieuwe mooie uitbarstingen volgen...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Stabiel is hij nu zeker nog.

En ik had het nog niet over een echte kans.

Ik bedoelde namelijk 05% nog maar hoor...

0923 is nu wel weer ietsje onrustiger aan het worden, dus afwachten nog maar even...

Update: Zonnevlekkengroep 0923 is een rare zonnevlekkengroep, het lijkt alsof 0923 nauwelijks volgelingen heeft en het is nog vreemder dat ik lees dat 0917 en 0918 ook in de buurt van 0923 zich bevinden en het is opeens rustig, wat zal dit inhouden dat het opeens zo rustig is? De zonneactiviteit hangt nu tussen de A9 en de B2...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Dat vermoeden had ik vanochtend ook al, vanwege dat er een fakkelveld bijzit, maar dit hoeft niet zo te zijn vanwege dat 0923 ook de uitstervende 0917 en 0918 bij zich had. De zonneactiviteit schommelt een beetje en blijft rond de A9-B2 hangen. Deze zonnevlekkengroep 0923 is een beetje twijfelachtig, het is fifty fifty een beetje nu. Dus het wordt nog maar even afwachten, een grote uitbarsting kunnen we nog niet uitsluiten en inkrimpen kunnen we ook nog niet bevestigen, er zijn onder andere ook nog te weinig gegevens over zonnevlekkengroep 0923 beschikbaar...

Mooi, zonnevlekkengroep 0923 begint weer te schommelen, er kwam net een B7.83 van 0923 af. Het lijkt erop dat 0923 heel groot is en zijn magnetische configuratie mist, maar gelukkig begint de zonneactiviteit weer wat te schommelen en op de gele zonnefoto is er nu iets op de linkerzijkant van de zon verschenen...

Link to comment
Share on other sites

Guest tom bonte

mooi zo :) ik had gisteren ook al wat nieuwe vlekjes gezien rond de moedervlek, maar deze stonden nog niet in de gegevens.

zonnevlek 0924 is momenteel ook snel aan het groeien... :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Het geschommel is goed op gang, het eerste goeie teken waren die drie C-flares achter elkaar(C1.0-C1.0-C1.1) tussen die flares zat steeds een uur tijdsverschil.

Nu weer een C3.3 zie ik, ook best lekker gevolgd door vandaag nog een C1.0. Nu de grote flare nog, de ligging van zonnevlekkengroep 10923 begint steeds gunstiger te worden, zonnevlekkengroep 10924 is nog niet zo speculair...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Klopt dit is een vlek die zijn configuratie mist, gelukkig is de vlek nu wel van de Alpha-configuratie naar de Beta-configuratie gegaan en van 3 zonnevlekken naar 8 zonnevlekken, maar toch met de Alpha-configuratie kwam er al C1.1 uit. Laten we hopen dat hij doorgroeit en de kans op M-flares weer laat stijgen, blijven opletten moeten we nu zeker doen...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Niet allemaal hoor, maar dat vermoeden had ik ook al, de zonneacitiviteit blijft nu veel te laag hangen, continu rond de A6.42. Dat zegt dus al genoeg, helaas stelt zonnevlekkengroep 0924 minder voor en misschien de zonnevlekkengroepen die op weg zijn naar de farside dat die misschien nog iets doen...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Niks veranderd, nog steeds Beta en 7 zonnevlekken. De activiteit zakt wel in elkaar als een pudding. Nu hebben we ook weer een nieuwe zonnevlekkengroep erbij: 0925. Maar het ziet er niet zo spectaculair uit meer nu...

Update: Nu ook een C-flare van zonnevlekkengroep 10924, het was een C1.8.

0923 is ook weer gaan groeien...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.