Jump to content

Coronaal gat 211006


Malisha Reuvekamp

Recommended Posts

Zonder te checken of ik gelijk heb (even mijn kennis op de proef stellen) zie ik dat er een stijging is ontstaan in de dichtheid van de zonnewind en de sterkte van het magnetisch veld..Ook is de snelheid omhoog gegaan.

Dit heeft toch te maken/kan toch te maken hebben, met dit coronale gat enzo?

We wachten geduldig af.

Link to comment
Share on other sites

heb je gelijk in hoor, de dichtheid bereikte snel een eerste korte piek en de zonenwind sprong meteen ook omhoog in snelheid met een reactie op het IMF die resulteerde in een sterker IMF. Of dit nu een voorloper is van de grote pak die zal komen, ik hoop het ;)

kleine stormcondities verwacht dus KP5-6 (eerder 5 denk ik alhoewel uitschieters kunnen gebeuren).

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Tuurlijk ze gaan weer aan de 5 zitten, een 6 moet toch ook goed mogelijk zijn. Die kleine densityuitschieters en snelheidreacties dat zal nog maar het begin zijn, het echte moet nog komen nu, we wachten in spanning af...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Hallo ik ben weer terug, heftig niet echt ik zie alleen maar op 22 oktober een KP 5, een flop dus deze keer, maar toch de zon is weer de A0 uitgegaan, het is een beter gezicht nu A4-B1...het valt me ook op dat er regelmatig KP 4en zijn nu...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.