Jump to content

zonnevlekkengroep 0910


Guest Rens v.d. Pols

Recommended Posts

Guest Rens v.d. Pols

Zonnevlekkengroepen 0910 met een Alpha configuratie en toch een B8.0 en een B9.8 en een C1.0 veroorzaken? Dat wordt aangegeven dat 0910 dit veroorzaakt, hoe kan dit voor zo'n kleine zonnevlekkengroep of zit er toch een fout in?

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Goeie groei doet 0910 dan, net weer een flinke B-flare van 0910 zie ik...

Update: het was een B3.7.

Oh ja ik bedenk me dat die C1.0 en die B9.8 gisterenavond waren dus waarom wordt er dan midden in de nacht 1 zonnevlek+Alpha configuratie neergezet?

Link to comment
Share on other sites

Hallo dit las ik op internet op een site die ik vaak gebruik voor het zenden.

The new sunspot group 80 (NOAA AR 0910) is producing some flaring activity. It produced one C-flare yesterday. We expect more X-flares.

Zou het nog ff snel wat worden voor het minimum.

Laten we het hopen.

Uiteraad eerst zien dan geloven maar ik  blijf deze vlek deze week in de gaten houden. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Waar staat dat op? Dat kan natuurlijk nooit. Hoogstens kan 0910 een M-flare veroorzaken als alles meegaat draaien, voor een X-flare wel een wonder. Maar het kan zijn dat er wel een C ingetypt moest worden maar per ongeluk de x is geraakt die naast de c op het toetsenbord zit, dit kleine foutje zou dan een grote fout zijn! ;)

Link to comment
Share on other sites

Vond het ook al zeer merkwaardig  >:(. Maar ja je weet nooit, leek mij ook zeer vreemd in dit stadium.

Beetje blij maken met een dood vogeltje. :knuppel2:

las het op : http://prop.hfradio.org/

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Vind ik ook en sterker worden dat zal hij zeker, genoeg kans dat de X28 van 4 november 2003 (misschien wel) ruimschoots verbeterd gaat worden. Maar eerst nog de A0(misschien blijft het bij A1, kan ook), hopelijk niet al te lang en genieten van cyclus 24 daarna vanaf midden 2007 zo ongeveer! Het terugkijken op cyclus 23 is ook heerlijk wat ik nu zit te doen...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.