Jump to content

zonnevlekkengroepen 0907 en 0908


Guest Rens v.d. Pols

Recommended Posts

Guest tom bonte

vandaag heb ik mijn eigen zonnefilter gemaakt en nu kan ik eindelijk zelf de zon observeren :)

groep 0908 is goed zichtbaar door verrekijker en telescoop.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jeffrey C.

Er is net een nieuwe groep bijgekomen aan de oostrand. Het ziet er toch wel een grote vlek uit, weliswaar niet zo groot als 908. We zullen moeten wachten en zien of er nog meer volgt. De kans is groot dat het 905 is. We wachten af  ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

0908 was 0904 en had geen omgekeerde polariteit, het is mij verteld dat zonnevlekkengroepen zich soms kunnen omkeren, betekent misschien dat 0908 op het hoekje weer aan het groeien is, maar bij dit is het dus normaal dat de zonnevlekkengroep van normaal naar omgekeerd gaat. Bij 0798-0808 was dit echter andersom, dus dat blijft zeer vreemd en maakt het aankomende minimum zeer onvoorspelbaar en laten we nu hopen dat de zonneactiviteit niet meer stijgt want we moeten een rustige periode hebben! Al komen 0905 en 0906 ook weer terug, dus misschien dat de zonneactiviteit nog een keer omhoog gaat...maar alsjeblieft daarna iets rustigers!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.