Jump to content

de terugkomst van zonnevlekkengroep 0904


Guest Rens v.d. Pols

Recommended Posts

Guest Rens v.d. Pols

Tuurlijk ;) 0904 komt weer terug, dus das mooi meegenomen. Op Spaceweather wordt het al aangegeven. 0904 ziet er goed uit. En het is eigenlijk hopen dat er na 0904 nog meer zonnevlekkengroepen die hoger zitten dan de 14 graden ZB waar 0904 op zit...

En hoe hoog was de breedtegraad van die van 31-7 eigenlijk?

Hoog genoeg volgens mij, maar het is te hopen dat er na 0904 nog zo een van 31-7 komt. Anders kunnen we het minimum blijven verplaatsen.

Maar wie weet er kan een uitzondering in het spel zijn dat we nog niet kennen...

Link to comment
Share on other sites

Volgens de NOAA zal het in het voorjaar plaatsvinden wat ook nog duidelijk te zien is op de solar progression cycle. Dat het naar eind 2007 kaan kan natuurlijk ook aangezien de activiteit te hoog is voor het echte minimum en het snel kalm moet komen om het eigenlijk in het voorjaar te kunnen hebben. De zon is onvoorspelbaar en kan dus nog veel in petto hebben ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Inderdaad de zon is onvoorspelbaar dus de cyclus ook, het kan ook misschien dat er bij een zeer actieve cyclus een actief minimum hoort. Je weet het maar nooit dus hoe het minimum deze keer in elkaar gaat zitten!

Link to comment
Share on other sites

Guest tom bonte

nja, 0904 is nog niet helemaal te zien, maar de activiteit lijkt me toch sterk afgenomen. hopelijk verrast de zon ons nog eens, of gaat ze nu helemaal rusten. B-flares vind ik niet zo leuk :) ofwel alles, ofwel niets...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Oke hier kom ik: 0904 ziet er goed uit op de zonnefoto's en vanaf net heeft 0904 de zonneactiviteit in de B geholpen. Zojuist te zien: nu: B2.44 hoogste 2 uur maximaal: B3.5. Het gaat de goeie kant op...0904 gaat de 0808 van 2006 misschien worden? :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Inderdaad het is nog niet indrukwekkend, 0904 is een beetje rommelig. Er zit iets op de zonnefoto's nog achter de grens tot waar wij kunnen zien en er is al iets te zien voor datgene. Wat gaat 0904 nou precies voorstellen? Verlopig A5-A6 nog...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.