Jump to content

Nieuwe zonnevlekkengroep op komst(0904)


Guest Rens v.d. Pols

Recommended Posts

Guest tom bonte

dus het enige dat een explosie inluidt is een stagnerende en zakkende waarde voor de zonnevlammen...?

en hoe langer deze waarde blijft hangen, des te groter de explosie?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply
Guest Rens v.d. Pols

Nou hoe langer de waarde hoog blijft hoe actiever hij is, ik vind het wel vreemd maar de zonneactiviteit blijft hangen op C2.69 op dit moment, op de zonnefoto's is het een prachtig gezicht! Maar het witte licht en de langzaam stijgende waardes zijn de voortekens voor een explosie inderdaad als enige voortekens en ik heb het idee dat zonnevlekkengroep 0904 nu op het punt staat te exploderen! En het is het goeie moment nu ook nog! Ik denk het op deze manier: Een langzame stijging van het begin en dan houdt zonnevlekkengroep 0904 zich even in en dan BOEM! En ik denk nu dat we in die inhouperiode zitten. Want ik vind C2-C3 toch erg hoog om in te blijven hangen! Het kan erin zitten wat ik net zei! We wachten geduldig verder af...

Link to comment
Share on other sites

Guest tom bonte

nog een vraag: (sorry voor de vele vragen maar dit onderwerp begint me erg te interesseren en ik wil er zoveel mogelijk vanaf weten...) vanaf welke waarde van zonnevlam is er poollicht mogelijk in de lage landen...?

en waar haal je die foto? prachtig!

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Ja dit hebben we in 2006 nog niet meegemaakt Tom! Dat de waarde langer dan twee uren in de C blijft hangen! Het is een prachtig gezicht op poollicht.be de zonnevlammengrafiek tussen de 10^-5 en de 10^-6! Dit ziet er veelbelovend uit en dit ziet er ook zeer goed uit!

Meer vragen mag je altijd stellen hoor Tom ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest tom bonte

dus eigenlijk heb ik erg veel geluk dat, net nu ik het zowat begin te volgen, er zo'n grote kans is op grote zonnevlammen...lucky me  :laugh:

voorlopig heb ik geen vragen meer. wel nog wat moeite met sommige grafiekjes te interpreteren maar dat komt dik in orde :)

nu afwachten en kijken wat de zon ons te bieden heeft!

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Oke das mooi ;) Sanders artikels zijn zeer goed dus dat komt wel goed. Maar ik verzeker je het dit is zeer vreemd en zeldzaam in 2006. De zonneactiviteit blijft letterlijk op de C2.68 hangen! Het witte licht van zonnevlekkengroep 0904 wordt meer, er kan echt iets heel sterks uitkomen, de kans is zeer groot dat dit gebeurd, dat de zonneactiviteit op zo'n hoog niveau in het minimum blijft hangen is zeer zeldzaam en in 2006 is het de eerste keer! Dit is zeer spannend en we wachten geduldig af! :laugh: ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Zolang zonnevlekkengroep 0904 op de zonnefoto's wit licht blijft geven en de zonneactiviteit in de C blijft is dat goed mogelijk en echt veel is het nog niet gelukkig, het is nu een C2.39. Maar het is goed mogelijk Tom!

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Hier mijn 1000ste post dan!

Dit was een kleine uitbarsting van een C3.59. Dit zijn volgens mij schokgolfjes, net zo als bij een aardbeving, dat de grote explosie er uit wil komen en dat het eerst kleine schrokgolfjes geeft. Dat is nu volgens mij met zonnevlekkengroep 0904 ook aan de hand, hij staat nu (bijna zeker) op het punt om te ontploffen! :D

Update 30: Nu is het een C2.10. Als de activiteit nu verder daalt naar de C1 en daar blijft hangen(C2 mag en kan ook) wil ik misschien denken dat het explosiepunt heel dichtbij is nu!

Link to comment
Share on other sites

Guest tom bonte

proficiat rens met je 1000ste post. dit moet in een recordtempo gebeurd zijn  :P

dan zit ik nu op het puntje van mn stoel te wachten op de grote explosie. de zonnebacterie heeft me te pakken...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Goed zo Tom! Lees eens de update 30 in mijn vorige bericht, ik denk dat het nu goed nieuws gaat worden, morgen zal ik het zien of misschien vandaag al. Het gaat nu aan twee kanten goed: het onweert hard en de zonnevlek staat op het punt te exploderen, nog even geduld Tom...en inderdaad ben ik begonnen met posten op 28 maart 2006...

Update 31: Inderdaad is de zonneactiviteit in de C1 gaan zitten, het nu een C1.97. We wachten geduldig af, de kans is goed aanwezig dat het erin gaat zitten...

16820061806iw2.gif

Alvast schitterende uitbarstingen de C3.62 en de C3.59(+CME)! :D

Update 32: Het is steeds een kleine vlek van 0904 die deze C3.62 en deze C3.59. Het grote gedeelte houdt de zonneactiviteit in de C. Het is mogelijk dat dit de stilte voor de storm(de explosie dus) is...

Link to comment
Share on other sites

Guest tom bonte

de huidige waarde van zonnevlammen is weer gezakt naar een B-categorie. de huidige waarde is nu B9.73. Een explosie zit er nu echt aan te komen...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Ik zei het kon. Dat betekende natuurlijk niet dat het 100% zou gebeuren. Nu zijn we weer terug bij af: B1.40. De kans op M-flares is gestegen van 10 naar 20%! En in het activiteitenrapport is het geen slight chance meer maar een chance. Na de long duration flare(dat deze C3.62+C3.59+CME uitbarsting(zie verder in dit bericht)) voorstelden zijn de kansen verbeterd. De severe kansen staan op 10 om 15 door deze C-flares. Ik zal het gelijk ook even vertellen wat dit voorstelt:

active= kp 4

minor= kp 5

major= kp 6

severe= >kp 6

(Zo het op Spaceweather staat)

Maar hetgene waar de hoogste kans op is geldt meestal voor wat het wordt.

Maar Tom, een explosie is nog steeds goed mogelijk(zie de M-flare kans stijging!), deze flares van afgelopen uren waren gewoon zeer langdurige C-flares. Want het is net pas gedaald naar waar het gisteren vandaan kwam. Maar blijven opletten en geduldig afwachten! ;):)

Dit was een CME uitbarsting, die windvlagen die je ziet op de foto's die ik bedoel en de C-flare heeft erbij geholpen.(Die CME uitbarsting hoorde niet bij zonnevlekkengroep 0904!) De C3.62+de C3.59 hebben geholpen erbij. Maar dit wordt afwachten misschien komen zo weer aan de kp van 5-6-7! Alleen nog even afwachten tot 19 augustus...

Link to comment
Share on other sites

Heb ik allemaal weer moeten missen gister toen ik naar een visite moest. :-[

Ik denk dat we nu meer krijgen,  laat hem nu na die C gemaakt te hebben en nu weer is gedaald tot B een M flare geven.

De hogere HF banden zijn weer open dat is een heel goed teken. Dat is in het minimum maar sporadisch. (bijna nooit) alleen als de zon vreemd gedrag zo als nu vertoond(verstoring van de ionisfeer).

Wat is het toch mooi he zo'n minimum.

Laat maar komen die M en X moet nu wel echt gebeuren. (anders draait ie van ons weg.)

Ben in ieder geval blij dat ik weer contact heb gehad met cambodja wat alweer bijna 3 jaar is geleden. :)

Kom op zon knallen! :smitten:

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Witte, de zon gaat ons al een poollichtstorm geven van minimaal kp 5-6 en heel misschien kp 7. De CME uitbarsting van gisteren is er verantwoordelijk voor en de C-flares van gisteren hielpen erbij. Ik denk dat het zo'n geval is als zonnevlekkengroep 0875, eerst een aantal redelijke flares en daarna BOEM! En aangezien de M-flare kans gestegen is en jij weer met goeie tekens komt witte, wil het goed mogelijk zijn dat vandaag de grote BOEM! eraan zit te komen...

Update 33: Dit is de stilte voor de storm lijkt erop: A9.85(08.39 uur)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Je moet gewoon afwachten en geduldig zijn. De linkerkant neemt wel af, maar toch slaagde zonnevlekkengroep 0904 erin om gisteren zijn beste uitbarsting te doen. En de op een na beste ook. De M-flare kans is van 10% naar 20% gegaan en deze zonnevlekkengroep 0904 vertoont dezelfde trekjes als zonnevlekkengroep 0875 en witte komt met goed nieuws, dus het is nog steeds goed mogelijk dat er een grote explosie gaat plaatsvinden...

Die streep is van een object dat langs de zon vliegt, het is nu de stilte voor de storm dus we moeten geduldig afwachten nu, het is nog steeds goed mogelijk dat het gaat gebeuren!

Link to comment
Share on other sites

Tom, dat zijn gewoon banden (bepaalde golflengtes) waarop ik uitzend ben zelf al jaren zendamateur en mag van alle banden wel gebruik maken. Wat je ziet als de zon bv rustig is zoals nu dat de ionisfeer wel elektrische signalen van frequenties op de lagere HF banden wel reflecteerd en de hogere niet. Banden zijn bepaalde frequenties waarop je uitzend en ontvangt. Wereldwijd gebeuren is dat. Als de zon nu bv druk word en en zelfs explodeerd dan neemt de elektrische lading in de ionisfeer toe. Bij het noorderlicht bv kun je met paar watt de hele wereld rond zenden wat je normaal met normale omstandig heden niet zou kunnen. Het schijnt zelfs zo te zijn dat als het op zn extreemst is dus zeg maar vol in de piek kan het zijn dat je een call doet en je jezelf weer terug hoort op je eigen antenne dan is je signaal 1 keer de wereld rond geweest.  (gaat met lichtsnelheid) Het is extreem maar het kan.

Ik hou dus alles goed in de gaten. Bij maximum is dat niet belangrijk omdat je dan altijd kan zenden, maar in het minimum kan elke kans een gemiste zijn.

Dus van mij mag die show wel beginnen.  :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.