Jump to content

Geringe poollichtkans 8 juli


Recommended Posts

Een ietwat onzekere post maar ik heb een erg flauw vermoeden dat de impact van de M2 van enkele dagen geleden misschien nog iets moois zal opleveren van activiteit, het schokfront zal vandaag aankomen maar de kracht is nog wat onzeker. EPAM toont alvast gunstige zaken met een blijvende stijging, indien ze boven de 1.0e+04 zou geraken zou het mss krachtig genoeg zijn voor een kp6 al is het sterk afwachten wat het IMF zal doen. Als het niks wordt is het zeker geen ramp want we hebben eindelijk nog eens een CME aankomst na zeeer lang wachten...

Link to comment
Share on other sites

van zodra de EPAM letterlijk valt wil dit zeggen dat de storm er is ;)

de EPAM is dus het handigst voor te zien als de storm aankomt. Ik verwacht wel dat het een schokfront zal zijn, alles zit voorlopig mee; ook al zou het niet genoeg zijn voor ons, het is alvast een zeer goede proef tegen dat het effectief eens raak zal zijn voor ons ;) ik noem deze zaken dan ook goed als oefening zodat we steeds allert kunnen blijven voor meer.

Link to comment
Share on other sites

Guest Revontulet

Het schokfront is blijkbaar nog altijd niet aangekomen. De EPAM zit al een hele tijd rond 1.0E4. Duurt wel redelijk lang....

Link to comment
Share on other sites

ik zei: geringe kans ;)

alles hangt af van de aankomst van het schokfront en ik vermoed dat het er nu zit aan te komen, kort al wat voorwentsels en density gaat licht omhoog, ook reacties in bt en bz. Als het hard inslaat dan zit er mss wel kansje in maar het is afwachten wat de kracht zal zijn.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Rens v.d. Pols

Ook deze kans zag ik al net voordat ik weg ging, severe was aardig, maar alleen kp 4 zag ik. Is maar goed dat ik op vakantie ging, ik heb de gehele vakantie vanaf 8 t/m 29 juli er ook helemaal niet meer opgelet op deze kansjes...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.