Jump to content

Reeds poollicht waargenomen?


Guest christophe

Heb je ooit al eens poollicht waargenomen?  

3 members have voted

  1. 1. Heb je ooit al eens poollicht waargenomen?

    • Ja
      4
    • Nee
      3
    • Poollicht?
      1


Recommended Posts

Guest tintveld

Jazeker heb ik ooit poolicht gezien, in schotland ;-)

Als ik me niet vergis was het ergens in de winter (dan duren de nachten, ook in schotland, langer en kun je er over het algemeen beter waarnemen) een 8-tal jaar geleden. Veel geluk gehad: groene gordijnen kunnen zien. Ook in 2003 heb ik hier in België een klein beetje rood poollicht kunnen zien, maar dat was niet zo indrukwekkend  uiteraard ;-)

Link to comment
Share on other sites

Guest christophe

Schotland is normaal goede omgeving voor poollicht, of toch beter dan hier in ons belgenlandje. Ik heb nog nooit echt poollicht waargenomen, behalve juist wat rode schijn door de wolken (klassieke spelbreker). Volgende cyclus hopen op beter ;)

Link to comment
Share on other sites

poollicht ja zeker gezien, twee maal zelfs... achter de wolken of doorheen de wolken ;)

doorheen de wolken heb ik het gezien in de ardennen, half wetende dat er poollicht zou zijn maar dankzij sms van mn vriendin toch nog wta gezien, al was het door de wolken, tot in zenith poollicht te zien. de grote storm van 2003 dus.

Link to comment
Share on other sites

Poollicht... Een lang verhaal  ;D. Tijdens de storm van 2001 ergens heb ik er echt op gelet, maar toen kende ik nog geen sikkepit van wanneer iets ging komen enzo. Geen gezien dus.

Vervolgens eind oktober 2003. Bewolkt de hele tijd, maar achteraf gehoord dat er in Ieper een uurtje opklaringen was in 1 van de hevigste nachten, echt spijtig. Geen gezien dus.

Sindsdien zijn er nog enkele mooie kansen geweest (2005: 21 januari, ergens in mei, eind september), waarvan ik op 21 januari er een beetje door de wolken gezien heb.

Voorlopig is het vervolg nog een open lijn aangezien het zonneminimum er vrijwel is. In ieder geval, ik heb nog mooie herinneringen aan de slapeloze nachten, en de aflossingsbeurten die ik met Sander gehouden heb  ;) (september remember)

Link to comment
Share on other sites

Guest SPACEMAN

Je zal nog wel poolicht zien. maar nog even wachten want met die minimum activiteit. ambetant. of wel vliegtuig naar finland of noorwegen of canada of misschien de noordpool.

Link to comment
Share on other sites

Guest SPACEMAN

Leuk, ook zeer handige site ken hem via spacepage, als je even snel gegevens wil hebben kan je die site gebruiken. Ik heb ook software Aurora Monitor

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.