Jump to content

diepterecord van magnetisch veld


Guest Rens v.d. Pols

Recommended Posts

Guest Rens v.d. Pols

Wat ik daarnet zag lag ik daardoor wel in een deuk. De sterkte van het magnetisch veld heeft een diepterecord verbroken. De sterkte was nog slechts 0.5! Slechter zou het haast niet kunnen...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Ja das waar maar dat het zo laag is geweest 0.5 was de voorgaande keren niet zo erg toen de zonnewind 250-300 km/s was, daarom vind ik dit een diepterecord...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Ja das waar het laatste conorale gat kwam op 8 juni en daarna is het stil geweest, de zonnevlekkengroep 0892 trok nog effe de aandacht met wat C-flares maar verder is het stil geweest. En er zijn op dit moment ook geen zonnevlekken die zonnewind naar ons toeblazen. Daarom krijgt de snelheid ook de kans om onder de 300 km/s te gaan zitten en dat is dus soms zo erg dat de bt onder de 1 daalt...(wel vrij zeldzaam)

Link to comment
Share on other sites

vrij zeldzaam zou ik het niet meten noemen,  het gebeurt wel eens meer maar enkel in het minimum het meest.

enkel filamentuitbarstingen en zonnevlekuitbarstingen kunnen nog de zonnewindsnelheid nog wat opvoeren maar dat zie ik nog niet meteen gebeuren :D al hoop ik dat de nieuwe groep toch iets moois kan geven al vind ik die kans erg klein

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Die kans is zeker (nog) klein maar de hoop stijgt wel het is nog afwachten op meer duidelijkheid. Vrij zeldzaam is overdreven ja, maar echt vaak gebeurt het niet en meer in het minimum dus dat is toch wel iets wat niet elk jaar voorkomt dus redelijk zeldzaam vind ik het wel...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.