Jump to content

Levi - Lapland


Guest peter-eshuis

Recommended Posts

Guest peter-eshuis

Hoi noorderlichtliefhebbers,

Gisteren terug gekomen van een reis naar Levi Lapland.

Wat jullie zeiden is uitgekomen, de kans is groot dat je het meerdere malen kan zien, en hoe!!

De eerste 4 nachten was het bewolkt en niets te zien maar daarna waren de avonden beter.

Vrijdagnacht 1 maart was een waar spektakel, nog nooit heb ik zoiets moois gezien en zoveel.

M'n camera bleef door gaan en ik stond te kijken, te juichen en werd er helemaal blij van, overal waar ik keek de hele lucht was vol met beweging, kleuren en dansende gordijnen. Wat was dat mooi!!!

Een kleine impressie van m'n foto's, er volgen er nog meer

grtzz Peter

nlf05.jpg

nlf03.jpg

nlf04.jpg

nlf06.jpg

nlf02.jpg

nlf01.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vrijdag 1 maart had je geluk, toen was er een coronaal gat actief die de activiteit flink deed opschroeven. Mooie foto's en dank je wel voor het posten. Ben blij voor je dat je hebt kunnen genieten van al het spektakel. Hieronder wat data voor in je plakboek. ;)

EDIT: je foto's zijn gedeeld op onze SpaceWeatherLive en Poollicht Facebook pagina's!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Roan123

Ik zie deze foto's nu pas, aangezien ik 3,5 week van de warmte heb genoten in Maleisie.. allereerst, super cool dat je het noorderlicht hebben mogen meemaken, het is zo fantastisch om mee te maken, dat kunnen foto's eigenlijk niet weergeven.. Het gevoel dat je hebt als het zo te keer gaat is echt onbeschrijfelijk.. Wat betreft je foto's ben ik wel wat minder positief, je ISO is te hoog waardoor er heel veel ruis in zit (op instap DSLR is ISO400 het max, ISO 800 heb je al te veel ruis) , ook heb je op vele foto's je lens niet naar oneindig gedraaid waardoor de foto's heel erg wazig zijn.. Ik klink nu heel erg negatief, maar dit zijn misschien wel puntjes waar je de volgende keer (als er een volgende keer komt) zeker rekening mee moet houden.. groeten, Roan

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.