Jump to content

Finnish Lapland, 5-20 February


kins

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Wat een nacht jongens! Heel onverwacht veel sterker activiteit dan de nacht daarvoor!!

Dat heb ik op spaceweather geschreven (engels sorry):

At the risk of sounding boring and repetitive, but I have to say this: another great night in the arctic! Quite unexpectedly, the auroras were bright and dancing high in the sky, much more than the day before for which this kind of high activity had been announced!

So this is for me so far 6 nights out of 6 with beautiful auroras in the sky.

All pictures taken with Canon 1DX and 14mm f/2.8 II

Dat zijn de foto's :)

Ik zal al jullie vragen/opmerkingen later beantwoorden ;)

Link to comment
Share on other sites

Zeker hele mooie foto's. Je had geluk dat de bZ meer dan 12 uur lang constant licht zuidelijk was, dat is dan al genoeg om op jouw breedtegraad voor vuurwerk te zorgen. Ik werd ook op Facebook geattandeerd door iemand dat er mogelijks iets te zien was maar ik had te veel bewolking en door de opklaringen door zag ik niks groens helaas. Mooie voorgrond ook op je foto's, goed over nagedacht. Ga zo door! ;)

Link to comment
Share on other sites

Thanks thanks thanks!

Ja inderdaad heel trots voor de spaceweather pagina :laugh:

Vanavond niet zo leuk... nou, "aurora hunting" is echt wat ik doe! Maar ik heb de grote activiteit echt gemist, veel te veel wolken en de gat in de wolken dat ik zag gebeurde denk ik te laat:

Morgen ga ik waarschijnlijk helemaal naar Tromso (of ergens in de buurt) omdat dat de enige plek in noord Scandinavie word zonder wolken...

Link to comment
Share on other sites

Guest Roan123

Vanavond niet zo leuk... nou, "aurora hunting" is echt wat ik doe! Maar ik heb de grote activiteit echt gemist, veel te veel wolken en de gat in de wolken dat ik zag gebeurde denk ik te laat:

je raakt snel verwend he  ;D

Link to comment
Share on other sites

Thanks allemaal!

Weer heel mooi kins. Helemaal naar Alta gereden, dat zijn geen kinderachtige afstanden. Rij je dezelfde nacht ook nog terug? Schitterend resultaat in ieder geval!

Dat was echt de einige optie. Tussen Alta en Tromso. 4 uur rijden naar Alta, en dan anderhalf naar de shooting spot.

Ik heb in Alta geslapen, toen ik nog 20 was, was het geen probleem om de hele nacht te rijden, nu kan ik het niet meer. Ik had dus een hotel kamer geboekt. Tja, dat bedoelt 2 kamers (een in Inari, een in Alta) in dezelfde nacht, maar ik wist dat eer een kleine storm zou zijn, het was dus een goed idee :)

Vanavond blijf ik thuis denk ik, overal bewolkt. Morgen waarschijnlijk weer naar Noorwegen, maar ik boek geen hotel... Keep you posted!

Link to comment
Share on other sites

Activiteit schijnt vanavond zo sterk te zijn!! Maar het was onmogelijk om iets ergens te zien, veel te slecht weer, misschien alleen ten zuiden van Tromso, maar dat is dan echt TE ver weg (for once!  ;D )

Ik heb dus tijd gehad om de volgende timelapse video te maken :)

Link to comment
Share on other sites

Quote
Activiteit schijnt vanavond zo sterk te zijn!

Ja ik hou het ook in de gaten maar het is ook bij mij helemaal bewolkt, erg jammer. De waardes zijn heel mooi voor ons! Pech!

Quote
Ik heb dus tijd gehad om de volgende timelapse video te maken

Weer een heel mooi filmpje. Wat moet dat een pracht van een avond geweest zijn.

Link to comment
Share on other sites

Dat klopt inderdaad, iemand heeft mij ooit gezegd dat het iets te doen heeft met de gulf stream, maar op dat gebied ben ik niet echt een expert...

Waar komt dat CME nu net vandaan? Laat aankomst van dat "filament"? Ik weet weer niet waar te gaan vanavond, de kust is deze keer geen optie :(

Hierbij een nieuwe timepalse, van de "Valentine Aurora"  :smitten:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.