Jump to content

nieuwe actievere zonnevlekkengroep op komst


Guest Rens v.d. Pols

Recommended Posts

Guest Rens v.d. Pols

Zojuist zien we dat flink op het noorderlijk halfrond van de zon weer een nieuwe zonnevlek verschijnt. De zon komt met iets nieuws het is geen zonnevlek die terugkeert. Dit is een actiever geval dus het gaat nu nog even afwachten...(maar echt veel is het nog niet geweest)

27 juni: Er komen nog meer actievere zonnevlekkengroepen aan...

Link to comment
Share on other sites

wat er afkomt zijn wellicht derestanten van de vlek die op de farside voor een viertal CME's zorgede, ik verwachtg niet dat er nog veel van zal resteren, laatste cme is al meer dan 3 dagen geleden wat kan wijzen op een teruggang van de vlek en we dus niks meer zullen zien

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Ik vind dat je daar nog te weinig over kan zeggen. Bij 0897 floept er ook af en toe een CMEtje weg en bij de good-sized zonnevlekkengroep die op de hoek verschenen is vandaag ziet hij er nog goed uit. Voordat we precies kunnen zeggen wat het precies is nu zullen we nog effe moeten wachten vind ik...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Ja zeker maar voor dat je een oordeel kan doen vind ik het nog te vroeg. En die CME's van 0897 waren van onze kant. Ik bekeek die filmpjes van de uitbarstinkjes en daar is duidelijk wat zwakjes CME vrij gekomen. Maar ik blijf geduldig afwachten tot er meer duidelijk wordt over 0892(0897 heeft nu ook een kansje op C-flares niet te vergeten)...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.