Jump to content

De Kiruna magnetometer problemen? [Opgelost]


Recommended Posts

Inderdaad. Ik heb wel vaker het gevoel dat sommige wetenschappers te weinig naar de praktijk kijken, en teveel van de papiertjes aflezen. Dat weet ik o.a. ook uit eigen ervaring in een hele andere wetenschap.

Even wat anders: Er is de hele avond al in (minimaal) een groot deel van Nederland een ontzettend mooie en grote moon halo te zien. Heeft wel niks met de zon te maken maar ik denk dat jullie dat ook wel mooi vinden.

Link to comment
Share on other sites

Iemand foto's genomen van de maanhalo?

De mensen van bij Kiruna hebben hun K-index grafiek aangepast met blokken van 3h ;-) als extraatje gaan ze zien om een half uurlijkse K-waarde bepaling toe te voegen, beetje in de aard van de wing KP forecast.

Hier een foto uit Zwolle:

Chiara-IMG_6164_1359368253.jpg

Hij was rond de 3 uur lang zichtbaar. Ik heb zelf ook een foto proberen te nemen met een simpele digitale camera, maar 15sec. de camera stilhouden zonder statief was geen succes  :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Afbuiging van 600nT was wat te zwak voor enige betekenis te hebben. Mocht het iets meer gezakt zijn had noord Nederland mss wat kunnen vastleggen. Predicted Kp ging wel tot 6 dus ook net niet.

Activiteit door terug langdurig matig zuid gericht IMF.

Het is wel goede oefening geweest om kiruna goed te lezen ;-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.