Jump to content

coronaal gat 28 juni


Guest Revontulet

Recommended Posts

Guest Rens v.d. Pols

Ja ik ben nog afwachtend maar we moeten zeker het conorale gat effe in het oog houden. Zondag is de positie beter en als het gat zo blijft als nu of groeit dan maken we misschien wel (maar ik moet niet al te veel overdrijven) een kansje op kp 7! ;) Maar het is zeker nog effe afwachten inderdaad...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

In het zonnevlekkenrapport hebben ze het over possible minor storms, best aardig al. De zware ernstige stormcondities gaan ook ietsje omhoog maar het zegt nog weinig. De voortekens zijn er ook nog niet(zal ook nog niet hoeven)(de speed is bijv. enorm laag zo'n 273 km/s) en de density doet nog niks, maar het is wel een mooie dag(woensdag) om er eens op te letten, heb ervoor de hele dag beschikbaar! Maar het is effetjes afwachten wat er precies allemaal gaat gebeuren...

Het conorale gat kijkt ons nu recht aan en wie weet wat er gaat gebeuren...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Ja dat klopt de density schommelt nu verhoogd, 2-9 protonen in een cm/3 al. Maar we zien wel kp 5 lijkt me een goeie kans, 6 mini en verder durf ik nog niks te zeggen. Maar we zien het morgen wel wat er kan gaan gebeuren...

Update 1: Zojuist is de density gaan stijgen, het conorale gat is in de aantocht...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Dit heeft niks met de zonnevlekken te maken hoor!

Dit wordt een minor storm conoraal gat.

De kans dat er kans komt voor 51 graden NB is zeer klein maar we zullen even nog moeten afwachten tot morgen...

Link to comment
Share on other sites

Guest SPACEMAN

Idd morgen wordt het hier trouwens ook Mooi weer en brede opklaringen en dus zeker kans om een mooie heldere nacht tegemoet en dan zonnewaarneming doen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Daar heb je gelijk in Wauter ;) De eerste densitygolfjes van 11,2 protonen in een cm/3 is geweest. En de speed stijgt lichtjes dus het gaat eraan komen...

update 1: De bz duikt tussen de -4 en de -11 nu het gaat omhoog. En de bt is 9.5-11.5 dus dat zijn de eerste goeie voortekens na de density, nu de epam nog...

Maar voor de rest gaat het nu al redelijk omhoog(zo rond 9.30 uur)...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Zojuist een mini densitystijging gezien van 2 naar 6. KP 5 is bijna zeker. Voorspelde kp is nu 4-4.67, dus dat zal best wel kloppen...

Spacew geeft wel aan gemiddelde breedtegraden: possible...

Update: KP is nog geeneens 5 geweest, 4 maximaal. Het grootste gedeelte van het conorale gat zal wel langs ons heen geschoven zijn...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.