Jump to content

Sunspotless day


Guest Roan123

Recommended Posts

Guest Roan123

omdat ik niet erg goed waar ik met die vraag heen moet, post ik um hier maar:

Wat ik wel wat gek vind is dat ineens 1621 op de kaart staat, hoe kan dit? Waarom heeft ie dit nummer, dit kan toch helemaal niet zie onderstaand plaatje van spaceweather

Link to comment
Share on other sites

Interessant is deze grafiek:

solar.png

De rode lijn is het zonnevlekkennummer. Hier zie je dat één kant van de zon het afgelopen jaar nog enigszins maximumwaardig was, maar die andere kant, die we nu als het goed is weer tegemoet gaan, verre van maximumwaardig is. Sterker nog, eerder minimumwaardig.

Het kan nog uiteraard nog komen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Roan123

Die vlekken bijna midden op de zon begint aardig te groeien, 1630 en 1631??

*edit

ik zit nu het ontstaan van afgelopen 24 uur eens te kijken, gisteren was er nog niks te zien en nu zijn het volgens mij 3 aparte sunspots, waarbij de laatste paar uur dus nog een derde spot in het midden ontstaat..

Link to comment
Share on other sites

Ze waren ook een beetje aan het vaag doen met 1629. Eerst gaven ze het nummer 1628, toen een dag niks terwijl die vlek juist wel gegroeid was die dag. En een dag later kreeg het 1629  :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.