Jump to content

Zonneactiviteit regio 1618


Vancanneyt Sander

Recommended Posts

Als we even terugkijken (ja sorry maar was niet echt online de afgelopen 48h ;-) ) was alles erg zwak. We wisten dat de eerste CME niks zou worden en dat hebben we ook gezien, de andere CME's zijn nergens duidelijk ingeslagen en hebben ons dan toch gemist of ze waren dusdanig verzwakt dat het oploste in de data die we zagen. EPAM daalde pas enkele uren na de eerste impact en lijkt dit te bevestigen.

@Tim: frontaankomst zien we best op EPAM, gevolgd door plotse toename in de data; dat was niet echt het geval voor de dichtheid maar de stijging in de dichtheid was door de aankomst van het coronaal gat.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply
Guest Rens v.d. Pols

En de zonneactiviteit stijgt weer snel nu en we zitten al op een M1.44. Er is weer een nieuwe mooie uitbarsting in de maak.

Link to comment
Share on other sites

Guest Roan123

Een nette M2.25, volgens mij kwam ie van 1620..

*edit

ah shoot marby, je was me net voor  :)

Wat kunnen we verwachten van 1623, er lijkt (als ik het een beetje kan zien) wel wat negatieve en positieve velden bij elkaar te zitten, maar als zonnevlekken-interpretatie-leek kan ik het natuurlijk helemaal mis hebben  :P

Modnote rond regio 1623 is een nieuw topic gestart

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.