Jump to content

Ruimteweer voor dummy's - 5 oktober in Oostende (BE)


Vancanneyt Sander

Recommended Posts

Op 5 oktober zorgt de beheerder van deze site een lezing in de Bibliotheek van Oostende. De presentatie is getiteld Ruimteweer voor dummy's" en is een grote bondige samenvatting van alles wat je moet weten over de zonneactiviteit en het poollicht voor het kunnen inschatten van zonne- en poollichtstormen. We starten bij onze ster en volgen de CME tot op Aarde en als extraatje krijg je nog een stappenplan voor het ruimteweer zelf te kunnen inschatten en je weet wanneer het interessant wordt voor poollicht in onze contreien.

Ik doe alvast mijn best om het goed en eenvoudig uit te leggen zonder zware theorie en met vele voorbeelden.

Zo, de tip van de sluier is gelicht ;-) als bijlage vind je de eerste slide en een kort stukje van één van de andere slides.

Hopelijk zien we jullie daar ook, het belooft een boeiende avond te worden! Het is eveneens een leuk moment om ook de mensen van het forum te ontmoeten.

Heb je al enkele vragen? Laat het weten in dit topic en ik probeer ze in de presentatie te steken.

Facebook link agenda

Link to comment
Share on other sites

Erg leuk dat je dit organiseert. Ik had er graag bij geweest maar om daar nou het vliegtuig voor te pakken vind ik ook weer een beetje te gortig. ;)

Als iemand een camera heeft zou je het mischien kunnen opnemen en op YouTube zetten? Ik zou het zeker kijken en met mij vast vele anderen die deze site bezoeken. :coolsmiley:

Link to comment
Share on other sites

De voorstelling gisteren was top, voor sommigen was het wat zwaar met al die parameters, gelukkig werd het afgewisseld met voldoende beeldmateriaal om dat alles beter te begrijpen; maar dan nog: het was een pak informatie die ze te verwerken kregen.

We kunnen ook meedelen dat er een video is gemaakt, we moeten het nog even verwerken en als het beeld en geluid OK is dan zullen we het publiceren op ons YouTube kanaal. Je mag rekenen op 2,5h uitleg ;-).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.