Jump to content
  • 0

Worden Coronale gaten genummerd?


Joeri

Question

6 answers to this question

Recommended Posts

Coronale gaten hebben geen officiële nummering, ze worden inderdaad wel genummerd op de solen site maar de officiële instanties als SIDC en SWPC geven geen nummers aan de CH, wellicht ook omdat deze eigenlijk niet zo interessant zijn en men meer de zonnevlekken in het oog moet houden dan een coronaal gat. Het enige wat wel goed is bij de coronale gaten zijn de sector kruisingen met de Aarde dat voor hen wel interessant is.

Alle andere fotosferische kenmerken zoals h-alpha plages en dergelijke krijgen ook geen nummer gezien ze vlekkeloos zijn maar kan mogelijks wel een restant van een groep zijn en dat staat dan wel in het dagelijks zonnevlekkenrapport.

Zelf vind ik het niet echt nodig om extra nummeringen in te roepen

Link to comment
Share on other sites

Guest Sietse

Ja, behalve de regio's waar een 'S' voor staat. Deze zijn te klein voor officiële nummering. Vaak groeien deze regio's wel uit tot een officiële groep. Bovenaan die pagina staat een link naar naar de archieven (http://www.solen.info/solar/old_reports/). Hier kun je eens kijken hoe een grote groep zich heeft ontwikkeld gedurende twee weken dat het op de zonneschijf zat.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sietse

Helemaal 100% zeker ben ik niet, maar volgens mij nummert de site beheerder (Jan Alvestad) deze regio's zelf. Zodra het een NOAA regio wordt, krijgt de regio ook het NOAA nummer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.