Jump to content

Poollicht.be genoemd op RTL 4 weerbericht 9 maart 2012 19.55


Guest Rens v.d. Pols

Recommended Posts

Guest Rens v.d. Pols

Ik zat vanavond naar het weer op de Nederlandse Tv-zender RTL 4 te kijken. Hier werd ook kort aandacht over het poollicht gegeven. Jammer genoeg niet zulke duidelijke informatie maar het is wel leuk om te vermelden dat de site poollicht.be erin vermeld werd.

Ik heb het weerberichtfilmpje van vandaag op de site van RTL 4 nog niet terug kunnen vinden. Dit zal er waarschijnlijk binnenkort opkomen.

Op deze site zal het dan binnenkort te vinden zijn:

http://www.rtl.nl/xl/

Link to comment
Share on other sites

Guest Sietse

Slaat deze site eigenlijk internationaal ook aan? Ik kan nergens een site vinden waar je alles nog beter live kunt volgen. En er staat nog uitleg voor beginners in ook nog :) Zo heb ik in 2,5 maanden tijd de basis+heel veel extra geleerd.

Link to comment
Share on other sites

We zijn internationaal ook aan het groeien. Zo ben ik te weten gekomen dat zelfs de vlamingen in het buitenland onze site bezoeken.

De top 10 landen:

Nederland, België Frankrijk, US, UK, Canada, Germany, Ireland, Finland

Wat wel een verschil is, is dat de media het enkel in België en Nederland er zo op springt en in het buitenland minder. Maar desalniettemin stijgt ook het aantal buitenlandse bezoekers. Merken we ook aan de donaties dat deze meest uit het buitenland komen.

Ik weet dat onze site vrij uniek is en het slaat ook erg aan bij velen. Leuk om te zien dat de vele uren die ik erin steek zo beloond worden. Enige jammeren is dat de server het soms niet kan volhouden :s Mochten we nu een hoofdsponsor vinden die ons de komende 100 jaar van een supersnelle server voorziet zou super zijn ;-)

Link to comment
Share on other sites

Als ik voor mezelf spreek: ik zit dit te tikken vanuit Zweden. Ik ben een kaaskop in Zweden. :2funny:

Het mooie van deze site is dat eigenlijk alles wat ik moet weten om voor mezelf een inschatting te maken of ik het balkon op moet lopen eigenlijk op 1 site te vinden is. Alle realtime data is beschikbaar op 1 pagina en dan heb ik het nog niet eens gehad over de mailalerts, wat ook echt een super feature is in mijn ogen, zeker nu ook CME aankomsten gemailt worden. Het leuke is dat niet alleen alle data hier is maar ook een begrijpelijke uitleg van alles omtrent poollicht en het ruimteweer. Dankzij deze site (en natuurlijk de persoonlijke uitleg van Sander) ben ik steeds meer gaan begrijpen van wat er allemaal nodig is om poollicht te kunnen veroorzaken en wat er zo belangrijk is aan de waardes op al die grafiekjes.

Link to comment
Share on other sites

Hartelijk dank voor zo'n mooie woorden ;-)

Het is steeds onze doelstelling geweest, net zoals op onze moedersite Spacepage, om informatie op 1 plaats te zetten en dit als centraal punt te zien samen met eenvoudige uitleg zodat iedereen het zou kunnen begrijpen en te doen inzien dat Astronomie niet zo moeilijk hoeft te zijn.

T'is met vele jaren hard werken dat ik nu de vruchten ervan zie en ben erg blij met deze reacties.

Link to comment
Share on other sites

Guest Sietse

Aan die discussies hier op het forum heb je inderdaad ook erg veel. Als je zelf naar de grafieken kijkt betekent het nog niet dat je daar de juiste conclusies uit trekt. En die worden hier op het forum goed geanalyseerd. Ik hoop dat ik met een beetje meer ervaring zelf ook kan meepraten hier :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Ik doe al flink wat jaren mee maar helaas viel dit grotendeels in het zonneminimum. Erg veel was er dus niet te beleven.

En verder dan wat zwakke witte banden ben ik hier dus ook nog niet gekomen. Ik zit nog altijd te wachten op die ene kans waarin het poollicht hier echt duidelijk te zien zal zijn in de volle groene banden en eventueel rode banden.

Ik heb al heel wat leuke grafiekjes gezien. Met de zonneactiviteit heb ik al heel wat mooie X-flares mogen zien bewust en de KP-index heb ik ook al een keer bewust op 9 zien staan.

Ik doe ook mijn best om in de discussies er wat van te maken :)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.