Jump to content

Poollichtkans 8 - 9 maart


Recommended Posts

Guest Sietse

En hier dan?: http://wolken.buienradar.nl/nl

Hier lijkt het toch dat het helder wordt?

EDIT: In Nederland (waar ik woon) althans

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply
Guest Dieter

dan kan je nog hard verschieten als je even bijhoudt hoelang dat nog kan blijven hangen , we zullen zien .

ik denk dat het niet veel uitmaakt , waarschijnlijk nog hoogstens enkele opvlakkeringen.

EDIT: Belgisch limburg altans

Link to comment
Share on other sites

Ik vermoed dat noord-Nederland wel meest kans op opklaringen heeft.

België blijft nog even onder dat pak vrees ik.

Je moet tevens al héél wat opklaringen hebben om het te kunnen zien laag in het noorden want ik vrees dat het niet erg hoog zal komen als er nog een kans volgt

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Mooie foto Kins! :)

Echt balen dat het goede moment niet eerder was!

Als het eerder in de nacht was geweest had het makkelijk kunnen lukken.

Maar het was erg geleidelijk. Dus de uitbarsting is niet helemaal op een gunstige manier bij ons aangekomen.

Link to comment
Share on other sites

Update afgelopen activiteit 9 maart 2012

Het geomagnetisch veld van de Aarde was sterk verstoord met een maximale waargenomen Kp index van 7.6. Amerika ging met de show lopen, poollicht kon gezien worden tot het noorden van de VS. De activiteit is afkomstig van het gebied dat geassocieerd is met de X5 CME. Dus de X1 die er kort achter volgde. Door deze impact sloeg het magnetisch veld sterk zuid zodat een sterke storm kon ontstaan. Intussen is de storm bijna gaan liggen en kunnen we ons opmaken voor zondag wanneer een nieuwe kans zich aandoet.

Link to comment
Share on other sites

Guest StormCell

poollicht.jpg

Deze werd getrokken in Ijsland, door een kennis van Reed Timmer (bekende US StormChaser)  De foto is ook van zijn Facebook afkomstig. All credits go to the original photographer dus :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.