Jump to content

Bewering van grote site's: Het zonneminimum is aangekomen


Guest Rens v.d. Pols

Recommended Posts

Guest Rens v.d. Pols

Ik zie vandaag op Spaceweather staan: Solar minimum is here. Ik neem dat Spaceweather een professionele site is en als die het zegt wel een beetje waar zou zijn, het zou dan ook moeten zijn dat alle zonnevlekken zo snel mogelijk verdwijnen als het klopt wat Spaceweather zegt, ik hoop zeker dat het klopt wat ze zeggen...

Link to comment
Share on other sites

nee hoor rens, wind je maar niet op, het is gelinkt aan eeen artikel van enkele maanden terug, toen de zon meer dan een maand blanco was geweest, toen konden we zeggen dat het minimum er zo goed als was; maar door de hoge activiteit nadien kon dit dus al niet meer. Nu is de zon terug blanco en kunnen we mss terug zeggen dta het minimum er echt is, maar dat is niet zo, we hebben nu enkel minimumcondities, jekan het ook het minimum noemen maar wat verstaan we dan onder het minimum, je kan dit zien als de periode waar ditmaal de ompoling gebeurt, de periode waar de eerste vlek van nieuwe cyclus begint, de periode waar er ineens geen vlekken meer te zien zijn... ik noem de periodes die we nu mee te maken krijgen minimumcondities, we zitten in het minimum, al een tijdje maar nu ervaren we minimumcondities. Zonneminimum is gezien als het laagste gedeelte uit een cyclus en begin nieuwe cyclus dus daar zitten we al in maar echt minimum kan je het dan niet noemen op andere vlakken.

soms wat ingewikkeld niet :p

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Dacht ik al:P

In februari dachten ze het inderdaad ja dat het zo was. Maar zoals ik al zei het is opeens zo ingewikkeld wanneer de 24ste cyclus start, het lijkt alsof het minimum steeds verder verschuift en het maximum ook heel raar, komt omdat we geen of nauwelijks omgekeerde vlekken hebben gezien, misschien is er een uitzondering in het spel want dit is heel raar. En op Spaceweather staat ook er is weer redelijke activiteit op de achterkant van de zon, vanwege dat er ook op de zonnefoto's een vlam uitkomt, maar je kan er geen touw aan vast knopen wanneer het minimum nou precies komt

Link to comment
Share on other sites

Guest ilye

Het minimum was voorspeld voor eind 2006 dacht ik? Kan ook mis zijn, maar ik denk in ieder geval dat we niet met een vertraging zitten. Het minimum kan lang duren. Kijk bv. naar het begin van de vorige cyclus, toen waren er bijna het volledige eerste jaar van de cyclus weinig zonnevlekken, en omstandigheden zoals we ze nu kennen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Misschien is het wel normaal, de zonnecyclus is gem. 11 jaar dus, het vorige minimum was in mei 1996 en dat is nu pas 10 jaar geleden dus het zou best ook normaal kunnen zijn dat we nog even op het minimum moeten wachten...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.