Jump to content

1029: grootste groep 2009


Vancanneyt Sander

Recommended Posts

Guest Australis

Mocht er een M klass uitbarsting in zitten, dan is het uitgesloten dat we van het noorderlicht kunnen genieten!

Het IMF zal namelijk  -als de CME aankomt op aarde-  naar het noorden draaien.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Knap dat je dat al zo goed van tevoren weet ;)

Laten we eerst eens gaan genieten van een goede zonnevlekkengroep die eindelijk weer eens een beetje actief is :)

Zojuist was er een C1.22 uitbarsting op de zon. De tweede C-flare die zonnevlekkengroep 1029 geproduceerd heeft.

Link to comment
Share on other sites

Mocht er een M klass uitbarsting in zitten, dan is het uitgesloten dat we van het noorderlicht kunnen genieten!

Het IMF zal namelijk  -als de CME aankomt op aarde-  naar het noorden draaien.

Ik zou het al super vinden mocht er eindelijk nog eens een grote flare zijn na al die jaren wachten :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Australis

Beschouw mijn bovenstaande bericht maar als : "niet verzonden"!

Ik heb mij behoorlijk vergist, deze zonnevlek kan we degelijk voor het noordenlicht gaan zorgen.

Bij aankomst van een CME op aarde, zal het IMF zal naar het zuiden draaien.

Excuses voor het ongemak.

Link to comment
Share on other sites

Ondertussen vormt zich centraal op de zon een nieuwe, op het eerste zicht grote groep? Het magnetogram ziet er goed uit en de activiteit zit terug in de B-flares...

Edit: oeps, vandaag niets meer terug te vinden van dit alles... spooky?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.