Jump to content

Welkom in SC24 :D


Vancanneyt Sander

Recommended Posts

Ik heb een uurtje geleden gekeken (10cm newton) omwille van dat bericht, maar kon geen vlekje bespeuren  :(

In h-alpha schijnt het wel mooi te zijn.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Das goed nieuws dan, de echte actieve zonnevlekken van de oude cyclus kwamen ook nog maar om de 9 maanden, de tijd die er tussenzit wordt steeds meer.

Gelukkig gaat dat gat dus opgevuld worden door de nieuwe cyclus en is de oude eindelijk verleden tijd. Een behoorlijke periode uitstel hebben we al dus dit zou de komende jaren toch wel leuk kunnen gaan worden...

Link to comment
Share on other sites

Guest SPACEMAN

Jep ik kan oficieel bevestigen. Er zijn nieuwe zonnevlekken :) :) Ik heb ze zojuist gezien. Deze morgen was het er nog maar 1 maar die heeft zich gesplitst. en ik zie er dus duidelijk 2!.

EDIT: er is zelfs een klein derde te zien :)

Link to comment
Share on other sites

Guest SPACEMAN

Het is nog niet gedaan met de vlek hoor, hij leeft nog. Hopelijk kan ik hem straks nog zien. Maar zoals het hier nu stortregent  :idiot2: :idiot2:

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Ah jammer, het zou toch wel leuk zijn een tweede SC24 vlek, al is dit gedoe toch al een goed teken lijkt me...

Link to comment
Share on other sites

Guest SPACEMAN

Deze avond gehoord van andere waarnemer. De vlek is er nog en te zien door een 11cm kijkertje. Dus er is nog hoop :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Rens v.d. Pols

Lol, zo kunnen we nog wel een paar maanden doorgaan, gewoon maar geduld blijven houden zoals we al maandenlang doen

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest Rens v.d. Pols

Ja, ik heb het gezien, eindelijk toch een beetje goed nieuws voor ons he :)

Dat betekent dat er tenminste een eind aan ons wachten komt en we een aantal nieuwe mooie zonnecyclusjaren tegemoet gaan krijgen :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.