Jump to content

Geen data meer zichtbaar op meerdere grafieken?


Guest Rens v.d. Pols

Recommended Posts

Guest Rens v.d. Pols

Nu weer iets anders: Vandaag en nu zie ik dat er een grote datastoring aan de gang is. De epam,bt,bz,dichtheid en snelheid zijn weggevallen.De snelheid is 0 dichtheid 0 bz 0  Wat kan hier de oorzaak van zijn bij de satelliet die hier verantwoorderlijk voor is?

Link to comment
Share on other sites

Dit is "normaal" te noemen, in dit geval lijkt het op een satellietovergang, de data ligt dan altijd langer dan een uurtje offline en geeft dus geen data aan aangezien er iets in de weg zit.

Bij grote stormen kan deze ook uitvallen of foutief weergeven wegens protonenstormen of zware geomagnetische stormen

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

En hoe bedoel je dat een satelliet overgang? En heb je ook voorbeelden wat er in de weg zou kunnen zitten, maar het is wel iets wat ik dacht, er zal wel iets met de satelliet zijn ondanks de radio aardig aan het kraken is, maar ik ben wel benieuwd dan wat het zou kunnen zijn...

Link to comment
Share on other sites

met de satelliet zelf is er niks hoor, de satelliet hangt in een baan om de aarde, samen met duizenden andere satellieten, dus er is een moment waar een soort eclips optreed, de ene komt zowat vlak in de andere zn beeldveld staan waardoor de datagegevens niet meer toekomen omdat de satelliet in de weg staat, aangezien die satellieten elk aan quasi gelijke snelheden vliegen duurt het dus een tijdje, meestal een uurtje, tot twee uren.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Oke die twee uren zijn bijna voorbij...en wat flauw van die ene satelliet om de andere te verstoren :tickedoff: , hopen maar dat de satelliet het snel weer doet, met de bz-bt heeft de satelliet soms nog een signaaltje maar moeizaam maar wat een stom ding zeg die andere satelliet! >:(

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Jaja ik ben niet boos alleen mijn bericht was boos ;D

Bij een aankomende storm zou dit nog irritanter zijn stel je voor bah!

Maar dat ding komt straks wel weer ja, mijn geduld is er groot genoeg voor hoor...

Als dit maar op 15 en 16 mei maar niet weer gebeurt met die satellieten! :tickedoff:

Die storing heeft 4 uur geduurd, nu is alles er weer behalve de epam, de epam ligt er nog steeds uit...

Na 26 uur is allee data weer hersteld eindelijk! De epam doet het nu ook weer eindelijk!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.