Jump to content

Redelijke kans op Noorderlicht!


Guest Australis

Recommended Posts

Guest Australis

L.S.

Zonnevlek 953 heeft inmiddels een beta gamma delta configuratie, en bevind zich in gunstige magnetische velden op de zon om e.v.t noorderlicht op aarde te veroorzaken.

Het wachten is op een M flare, en dan maar hopen dat de CME op het goede moment aan komt....

Link to comment
Share on other sites

Guest Australis

Alarm ingetrokken!

953 is van een DKI gedegradeerd naar een CKO.

X klass flares hoeven we niet meer te verwachten.

We moeten nog even geduld hebben..

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Das nice, ik kreeg via de sms van Malisha ook door dat er een C8.5 was, mooi dacht ik, net weer een C2.7, leuke vlek is het verleden week geweest en nu ook nog, weliswaar met een Beta-configuratie

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Update: 10953 begint in grootte af te nemen, het lijkt me een typische 10923, waarvan het 10953 gedrag erg op het 10923 gedrag lijkt, dus een nieuwe opleving op de farside zal me niet verbazen, er is dus goeie hoop, maar dit is alleen mogelijk en er is een kans op, zonneactiviteit nu: A3-A4 ;)

Update: Nu hetzelfde als gisteren, produceerde nog ongeveer een B9 aan het eind van gisteren en de locatie wordt steeds zuidelijker, uitbarstingen gaan naar S24 zo ondertussen al!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.