Jump to content

Nieuwe actieve zonnevlekkengroep?


Guest Rens v.d. Pols

Recommended Posts

Guest Rens v.d. Pols

Na 2 maanden naar bed te geweest zien we de activiteit weer wat omhoog hobbelen naar in het A-vak met een B1-golfje al, op Spaceweather wordt er al vermeld er zit iets nieuws aan de linkerkant van de zon, op de foto's is dat al te zien, misschien weer eens wat actiever?

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Het kwam met een enkele uitbarsting ook verleden 2 maanden weleens boven de A0 tot en met de B aan toe, nu blijft het in de A al, ik ben benieuwd wat dit gaat worden ;)

Jammer dat die satelliet nu net problemen moet hebben, maar dank ervoor dat de zonneactiviteit gewoon te volgen is via een alternatief op poollicht.be :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Bedoel je het niet omgedraaid?

Ik weet het, ik bedoelde niet voor lange periode maar idd nu is het lang ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Australis

Zonnevlekgroep 953 is inmiddels een DKC geworden.

De locatie bevind zich nagenoeg op de grenslijn tussen een positief en negatief magneetveld, en daardoor is het voorlopig moeilijk te bepalen of hij voor een mogelijke aurora zorgen kan.

Vooralsnog lijkt het negatieve veld te overheersen, en dat komt een aurora niet ten goede..

De eerste uitbarsing kan morgen al verwacht worden, en dan ligt hij ook nog eens geo-effectief.

Het is een groep die we maar eens in de gaten moeten houden....

Link to comment
Share on other sites

Guest Australis

Update;  de 953 heeft inmiddels een Beta-gamma-delta configuratie gekregen. (DKI)

De magnetische omgeving waarin de 953 zich bevind, is gunstig om noorderlicht te kunnen veroorzaken!  (14:48z)

Nu nog even wachten op een M flare...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Ik las het al van de sms af deze configuratie en hij ging weer naar Beta, ik dacht ook al dit lijkt me te vroeg voor een echte uitbarsting met die configuratie, maar C8.5 is toch ook niet mis ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.