Jump to content

zonnevlekkengroep 10948


Guest Rens v.d. Pols

Recommended Posts

Guest Rens v.d. Pols

Is de nieuwste groep op dit moment en heeft hoe verrassend ook een omgekeerde polariteit ;)

10946 keert terug nu, linksboven op de zonnefoto's is 10946 te zien

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Franky, omgekeerd is het zo:

zuid: wit rechts(0798/0905 bijvoorbeeld)

noord: wit links(0948 nu dus)

Vergelijk maar eens goed Franky ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest astrosun

Hoi Rens

Ik zie 3 gebieden op het magnetogram , eentje op het noordelijk halfrond dat zwart/wit is en twee op het zuidelijk halfrond en dat is wit/zwart .

948 is duidelijk normale polariteit voor mij !

Franky

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Ik zal eens wat verlijkingsmateriaal erbij pakken:

20820052128002vv7.png

Dit is sunspot 10800, zwart links wit rechts, dat is normaal.

Ik zie dat de positie van 0948 als S02/W44 staat aangegeven maar:

[img width=322 height=322]http://img84.imageshack.us/img84/7545/2732007022200zt7.png

Hier zie toch duidelijk dat het meeste van 0948 op het noorderlijk halfrond ligt en de polariteit is normaal voor op het zuidelijk halfrond, dit is een twijfelgeval maar het lijkt me volgens die foto toch een groep met een omgekeerde polariteit ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Als je naar de gegevens kijkt dan klopt het ja. Maar waarom vertonen die zonnefoto's zoals in deze topic dan dat hij meer noordelijk ligt dan zuidelijk?

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Trek eens een lijn dan van 0 naar rechts, waar valt het zwarte en het witte gedeelte dan in terecht op die foto? De gegevens zeggen het anders dan wat je ziet, dus dit vind ik een twijfelgeval, op de foto lijkt hij meer noordelijk en volgens de gegevens zuidelijk

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Wat je bedoelt snap ik niet Karel.

Maar ik kijk meer naar de gegevens S02, oke dan is ie meer normaal.

Maar die zonnefoto's zijn dus gezichtsbedrog

Link to comment
Share on other sites

Guest astrosun

Hoi

Ze zijn verkeerd !!

Had dit niet opgemerkt omdat ik altijd de volledige zon bekijk, zie de link hierboven in mijn eerste mail !

Maar je moet gewoon kijken naar de positie van de groep , sinds zijn onstaan 2 dagen geleden is ze zuidelijk. Alleen al met dit gegeven kan je zien dat de polariteit juist is .

Franky

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Polariteit is nooit fout he, de gegevens zijn ook betrouwbaarder dan de foto's zien we hier maar weer uit ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.