Jump to content

Conorale gaten


Guest Rens v.d. Pols

Recommended Posts

Guest Rens v.d. Pols

Zeg, op de zonnefoto's te zien komt er binnenkort weer een nieuw conoraal gat aan? Ik zie weer zo'n zwart ding op de zon, kan dit kloppen?

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Vanaf morgen als het mee zit dus ;), dat betekent vast dat we weer een torentje-kp krijgen, ik denk dan dat het er zo uit komt te zien: 4.33-4.67-5.00-5.33-5.00-4.67-4.33.

En hopen als het meezit dat het ons misschien treft een torentje tot 6.33

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Nou dan kunnen we de aandacht beter op zonnevlekkengroep 0865 richten. Dit conorale gat zal niet zoveel indruk maken als de vorige. Ik maak ook geen zorgen over dit conorale gat. Aan de epam was even te merken dat er een klein beetje conoraal gat op ons afkomt

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Nee ik begrijp het. We kunnen de aandacht beter op de zijkant van de zon richten. Daar is misschien iets interressants, die kp 4 van je voorspelling zal het net bereiken, meestal is ook de dichtheid die het eerste voorteken is van een aankomende storm, die vertoont niks dus er zal zeker ook niks gebeuren. De zonnewinddichtheid was trouwens vandaag historisch laag: 0.1! :tickedoff: Dit is zeker een slecht conoraal gat met zulke zonnewinden...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Ja dan zeker met erg veel snelheid... het conorale gat van nu kan ons vanwege half raken volgens spaceweather. Maar er staat ook bij van weinig activiteit maar dat wisten we al...

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

Ja ik zie het het stelt inderdaad alleen niks voor, kp een beetje omhoog en speed en bt(tje) ;) en de dichtheid weer normaal. Maar we wisten toch al dat er niks zou gebeuren deze keer

21 april: 19.20: Het conorale gat is toch aan komen hobbelen , met een matige bt en kp

22 april: 11.50: Het conorale gat is toch goed bezig, met aardige waardes verdeelt over alle data

Link to comment
Share on other sites

Guest Rens v.d. Pols

De voorspelde kp sloeg door dat vanochtend even de pan uit: 5.67, maar daarna werd het gelijk weer rustig, nu op 24 april komt er weer zoiets als dit aan

23 april: Er komt een aardige zonnewindvlaag aan, spaceweather geeft 40% kans op stormwaarde actief en 10 op minor(gemiddeld), de snelheid zit ook al een tijdje tussen de 550-600 km/s

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.