Jump to content
  • 0

Beta-gamma vraagje


Peter De Meirsman

Question

β-γ – Bèta-Gamma: een zonnevlekkengroep die bipolair is maar voldoende complex is dat geen enkele lijn kan getrokken worden tussen vlekken van omgekeerde polariteit.

Ik weet niet goed hoe ik me dit moet voorstellen. Kan iemand hiervan eens een voorbeeldje posten aub?

 

Link to comment
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

Beta vlekken zijn meteen te herkennen, je hebt links de ene polariteit en rechts de andere waartussen je een denkbeeldige lijk kunt trekken tussen de twee polariteiten:

IMG_5980.JPGIMG_5981.JPG

bij de beta-gamma wordt een gebied complexer en dus ook actiever. Zoals beschreven is het een bipolaire groep maar kan je niet zoals bij beta nog een lijn trekken tussen vlekken van de andere polariteit:

IMG_5982.JPGIMG_5983.JPG

in bovenstaand voorbeeld zien we een huidig gebied op de zon die sputtert met B klasse uitbarstingen en was om middernacht nog een beta groep, als we de huidige configuratie zien, kunnen we geen lijn meer trekken tussen de vlekken van omgekeerde polariteit en kunnen we spreken van een beta-gamma gebied met een potentie om C-klasse uitbarstingen te veroorzaken 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.