Jump to content

Fotografisch poollicht 8/9 maart 2017


Recommended Posts

Nog niet. Hoop na bewerking er wat meer uit te halen. Kiruna dook gelukkig net diep genoeg. Inderdaad, maan stoort flink helaas....

Edit: poging met de mobiele versie van Lightroom. Hopelijk kan ik er thuis wat meer uit halen....

Edit 2: op mijn laptop is amper wat te zien (ook de reeds geplaatste foto's), ik vermoed dat ik mijn scherm weer moet kalibreren, dit ga ik aankomend weekend even doen. Na het kalibreren gooi ik de foto's van vanavond even door LR, ik kan nu amper verbetering zien.

Het was in ieder geval weer een leuk avondje. Na een lange tijd eindelijk een heldere hemel. 

LRM_EXPORT_20170308_235221.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dank voor de reacties!

@Marcel de Bont Ik heb gisteren even zitten rommelen op mijn computer maar ik kan er helaas niet veel uithalen. Het is geen poollicht of het is door de maan dusdanig verzwakt dat het amper zichtbaar is. Uit Noord-Duitsland en Denemarken heb ik geen meldingen gezien dus ik ben bang dat het niets is. 

Link to comment
Share on other sites

Ben bang dat je gelijk hebt, in mijn enthousiasme dacht ik het er ook in te zien maar later toen me verstand terug opkrabbelde vondt ik het al wat verdacht dat er geen rood bij zat want die hoge rode pilaren zie je juist eerder vanuit de Benelux. Het maanlicht en mischien wat lage bewolking of zoiets spelen mischien een rol dat het er een tikje groenig uitziet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.