Jump to content

Gelukkig nieuwjaar


Ed Touwen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Allereerst een gelukkig en bovenal gezond 2017 voor iedereen gewenst namens het hele SpaceWeatherLive team. Hopelijk zijn de handjes en oogjes weer heel gebleven en zijn we veilig met het vuurwerk omgegaan. Zoals velen wellicht gezien hebben is Kiruna, op oudejaarsnacht, weer tot KP5 gedoken en hebben velen in het hoge noorden kunnen genieten van een spectaculair noorderlicht. Ik daaraantegen heb kunnen genieten van sneeuw, heel veel sneeuw, en dat terwijl ik had gehoopt, omdat ik rond 20.00 uur al kon genieten van een show, mijn spectaculaire "legale" Belgische vuurwerk kon afsteken tegen een heldere, met noorderlicht gevulde hemel. Niet dus! Het enige wat ik zag was sneeuw, heel veel sneeuw. Balen dus! Gelukkig komen er nog heel veel dagen waar ik jullie weer kan verblijden met mooie fotootjes en filmpjes.

Voor nu dus alleen even de beste wensen via dit verhaaltje, ik hou jullie op de hoogte vanuit het mooie witte Senja.

 

Link to comment
Share on other sites

Dank je wel Ed. Gelukkig nieuw jaar iedereen. Hopelijk krijgen we dit jaar iets meer kans op poollicht in de Benelux dan vorig jaar!

Wil iedereen die het gemist heeft nog even erop wijzen dat we gisteren een (Engelstalig) artikel hebben geschreven met wat data, info, videos en fotos over afgelopen jaar. Dat kan hier terug gelezen worden. Zeker de moeite waard om even te lezen.

Probeerde rond middernacht nog vuurwerk en poollicht op één foto te krijgen vanuit noord-Zweden maar er was slechts een hele zwakke band aan de horizon rond dat tijdstip. Geen hoogstaande foto maar ach, heb het geprobeerd:

 

Link to comment
Share on other sites

Afgelopen nacht heerlijk erop uit geweest, liggend in de sneeuw met een comfortabele -31,5 graad. Het Noorderlicht was zo mooi dat ik het toch nog 7 uur heb uitgehouden.Ik heb nog een heleboel foto's maar die zal ik later plaatsen in een nieuw topic.

Groetjes vanuit het hoge noorden. 

Noorderlicht.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ook ik wil via deze weg iedereen een gelukkig en gezond 2017 toewensen. Het jaar heb ik mogen inluiden met 'Northern Lights'. Hopelijk brengt dit een beetje geluk!

@Marcel de Bont Het is inderdaad zwak maar ik vind het een geslaagde foto ?

@Ed Touwen 7 uur met een temperatuur van -31,5 buiten staan... nu snap ik waarom je gekozen hebt voor het smileypakket blauwe mannetjes :57e9067e6dcac_32(14): Het resultaat mag er zijn! Geweldige foto :57e9067fbbd0a_32(19):

Northernlightvuurpijl.jpg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.