Jump to content

Fotografisch poollicht 1 september 2016


Recommended Posts

Op dit moment zwak fotografisch poollicht in Egmond aan Zee. Boven de horizon een zwakke groene gloed. Hopelijk komt het goed over op deze foto.

Mocht het sterker worden, dan plaats ik even een nieuwe foto ;-)

Ninja-edit: het rode is wat duidelijker. Zie onder ;-)

LRM_EXPORT_20160901_224438.jpg

LRM_EXPORT_20160901_230539.jpg

Link to comment
Share on other sites

3 uren geleden, Maurice2103 zei:

Damn it, zag t vanmorgen toen ik op stond. Achteraf gezien geen gemiste kans omdat t zelfs bij jullie zwakjes was. Maar de vraag; zijn er vanavond nieuwe kansen? 

Lastig te zeggen. We zitten nu midden in de zonnewind van het coronale gat maar meestal zakt het IMF dan wat in. Tot nu toe ligt de Bz wel redelijk zuidelijk maar of het genoeg is? Heel mischien fotografisch. Vindt het lastig te zeggen op dit moment.

Ben zelf in Kiruna op dit moment en heb het gisteravond tot ongeveer middernacht aangekeken. Het bleef de hele tijd vrij zwak, een vage groene gloed met weinig beweging. Afgelopen dinsdag was het véél beter. Dit is het beste wat ik kon maken gisteravond:

 

Link to comment
Share on other sites

Wauw, oke, het is niet erg actoef maar je hebt t wel vastgelegd. Ik vind t noorderlicht echt awesome, beetje jammer dat ik in t zuid oosten van NL woon, maar ieder nadeel heb z'n voordeel haha. 

Btw, goede site dit, georganiseerd, duidelijk en overzichtelijk. Chapeau aan de beheerders ;-) Op naar de volgende kans 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.