Jump to content

Noorderlicht seizoen aangebroken


Ed Touwen

Recommended Posts

Na een aantal jaren in Noorwegen vakantie te hebben gehad en behoorlijk onder de indruk te zijn van de natuur, hebben we een huis op het eiland Senja aangeschaft. Afgelopen vrijdag (19 augustus) zijn we weer terug gekomen en kan ik meededelen dat het noorderlicht seizoen daar weer van start is gegaan. De nachten zijn inmiddels donker genoeg om weer van het Noorderlicht te kunnen genieten.

Link to comment
Share on other sites

Van harte gefeliciteerd met de aankoop van een huis. De natuur in Noorwegen gaat niet vervelen lijkt mij! Heel veel plezier toegewenst!
Fijn om te horen dat de nacht weer is teruggekeerd. Dat lijkt mij het enige mindere puntje van het noorden, de middernachtzon.... Hopelijk kunnen we snel meegenieten van prachtig poollicht :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dag Ed, Het moet fantastisch zijn daar een huis te hebben en te mogen genieten van dit prachtig fenomeen! Wij zouden deze winter graag op reis gaan naar Noorwegen om te snowboarden, de Noorse fjorden te bewonderen en natuurlijk ook heel graag het poollicht te mogen zien. We geraken er echter niet zo goed aan uit wat nu de beste/goedkoopste/gemakkelijkste manier is om naar Noorwegen te reizen. Ook vragen we ons af of je enkel in het Noordelijk deel het poollicht kan zien of ook in het Zuidelijk deel? Wat is volgens jou de beste periode om het poollicht goed te kunnen zien? Heb je ook weet van waar er goede skigebieden zijn? Alvast bedankt! :-)

Link to comment
Share on other sites

On 31 augustus 2016 at 9:59 PM, El&Ge said:

Dag Ed, Het moet fantastisch zijn daar een huis te hebben en te mogen genieten van dit prachtig fenomeen! Wij zouden deze winter graag op reis gaan naar Noorwegen om te snowboarden, de Noorse fjorden te bewonderen en natuurlijk ook heel graag het poollicht te mogen zien. We geraken er echter niet zo goed aan uit wat nu de beste/goedkoopste/gemakkelijkste manier is om naar Noorwegen te reizen. Ook vragen we ons af of je enkel in het Noordelijk deel het poollicht kan zien of ook in het Zuidelijk deel? Wat is volgens jou de beste periode om het poollicht goed te kunnen zien? Heb je ook weet van waar er goede skigebieden zijn? Alvast bedankt! :-)

Goeiemorgen Elke,

Het fenomeen Noorderlicht is zeker geweldig, een must have op je bucketlist. Het noorden van Noorwegen is de lokatie voor het Noorderlicht, lager gelegen gebeurt wel maar dan moet de KP sterker zijn, ook in Nederland is het soms zichtbaar. Voor het echte Noorderlicht raad ik toch wel een lokatie rondom Tromsø aan. Wij zelf zijn gestationeerd zo'n 70km hemelsbreed onder Tromsø en zien bij een onbewolkte lucht toch wel 3 a 4x per week het Noorderlicht in meer of mindere mate.

Om je vraag echt goed te kunnen beantwoorden moet ik toch eigenlijk wel weten wat voor soort vakantie jullie willen, georganiseerd of liever op eigen gelegenheid, ook zou ik willen weten of jullie een hotel zoeken of lekker voor jezelf wilt zorgen. Er zijn namelijk vele mogelijkheden. Bekende vakantie bestemmingen in Noorwegen zijn Tromsø en natuurlijk de Lofoten. Tromsø ben ik zelf meerdere malen geweest en is erg touristisch, de Lofoten heb ik nog niet bezocht maar behoort ook tot de bekende touristische gebieden. Ik kan alvast wel vertellen dat een georganiseerde reis of gaan naar de touristische gebieden een behoorlijk prijskaartje heeft.

Noorwegen heeft natuurlijk meer als alleen het Noorderlicht, bijv. sneeuwscooter,  walvis spotten, husky trips, mooie natuur, kano, vissen en ga zo maar door. Laat even weten wat voor vakantie je precies wilt, dan kan ik er meer specifiek op ingaan.

Om even op het het snowboarden terug te komen, het is niet zoals mensen gewend zijn zoals Oostenrijk of Zwitserland waar compleet geprepareerde pistes zijn met allerlei eet en drink gelegenheden maar je kunt er zeker wintersport beleven. zie:

tie

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.