Jump to content

Film gemaakt door Marcel en Ed in Furøy Noorwegen


Ed Touwen

Recommended Posts

Een geweldige "korte" vakantie en inderdaad een geweldige avond, de laatste avond wel te verstaan.

Vele malen eerder was ik op deze lokatie en kon bijna dagelijks in meer of mindere mate het noorderlicht aanschouwen. Juist nu Marcel erbij was hadden we bewolking tot de laatste avond waarin de weerberichten aangaven dat het later in de avond helder zou worden. Voor 1 keer hadden de weerberichten gelijk, in Noorwegen namelijk zijn de weerberichten nog minder betrouwbaar als hier in Nederland dus kun je ze beter niet volgen en gewoon afwachten wat het doet die dag.

Persoonlijk sta ik versteld van de kwaliteit van de beelden omdat we beiden nog niet zoveel camera ervaring hebben met de Sony A7S / II en daarnaast ontstaat er toch altijd een lichte mate van paniek als het losbarst omdat je alles erop wilt hebben en in het mooiste resultaat. Een vrolijk rondrennen en schreeuwen over en weer volgde toen het losbarstte en ik kreeg nog net de steelpan van de overburen niet tegen het hoofd. (hahaha, grapje uiteraard) Toch komt de eerste de beste Noor hier de deur niet voor uit omdat het voor hun net zo gewoon is als voor ons regen.

Maar goed, de film liegt er niet om en we hebben ons uiterste best gedaan om het er zo natuurgetrouw uit te laten zien, dit is wat je kunt verwachten in het hoge  Noorden.  

 

Link to comment
Share on other sites

Fantastisch! 

Knappe kwaliteit voor realtime materiaal van het noorderlicht!Dit zie je bijna nooit. Echt supermooi.

Daar kan geen 'live' cam tegenop, die om de mminuut of zelfs om de 12 seconden een nieuwe foto uploaden. Haha.

Ondanks de paniek ala moment, is het prachtig gelukt.:D

Fijn voor jullie!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.