Jump to content

Poollichtkans 11 maart 2016?


Recommended Posts

Vanmorgen vroeg lijkt het coronaal gat, zie nieuwsbericht 8 maart, aangekomen te zijn. Het IMF is voornamelijk noordelijk gericht maar heeft een mooie duik gemaakt tot -25.2nT. De zonnewindsnelheid ligt op het moment rond de 400km/s. Het is uiteraard niet te voorspellen wat er de komende uren gaat gebeuren maar het lijkt mij verstandig, voor de diehards onder ons, om de data in de gaten te houden. Hopelijk pakt het net als afgelopen zondag positief uit voor ons :-)

 

Screenshot110320161340.jpg

Link to comment
Share on other sites

Even de kat uit de boom kijken wat het IMF gaat doen. Er is potentie maar dan moet de Bz wel zuidelijk. Wij denken dat dit een coronale massa uitstoot is van 6 maart. Er komt een Engels nieuws item aan zometeen met details. Ik kan me niet voorstellen dat z'n klein coronaal gat z'n verstoring teweeg kan brengen.

208-ch.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wellicht was ik iets te enthousiast met het openen van een topic.
De CME van 6 maart heb ik gemist, vandaar ook dat ik verwees naar het coronaal gat. De sterkte van het IMF verbaasde mij ook al. Normaal gesproken zie je zulke mooie waardes niet bij een coronaal gat.

We blijven het in de gaten houden :-)

Link to comment
Share on other sites

Nee, open gerust een topic hoor! Goed om een discussie te starten. De kans is nog niet vreselijk groot op dit moment maar we hebben nog even de tijd. Er kan veel gebeuren in enkele uren en de basis is er. Voor het noorden van Nederland komt er weer een kansje mischien. Nowcasten wordt het weer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you also agree to our Terms of Use and our Privacy Policy.